Certificarea sistemelor de management al calitatii ( SMC )

Avantajele certificarii sistemelor de management al calitatii:

  • Identifica diferitele categorii de clienti, in ceea ce priveste produsul/serviciul oferit, sistemul de management al calitatii adoptat de operatorul economic certificat;
  • Asigura intelegerea cerintelor la nivelul intregii organizatii;
  • Da posibilitatea masurarii satisfactiei clientilor;
  • Asigura stabilirea unei viziuni clare a viitorului organizatiei;
  • Permite intelegerea evolutiei pietei si stabilirea actiunilor de raspuns la modificarile survenite;
  • Asigura promovarea comunicarii deschise si oneste;
  • Stabileste politicile, strategia si obiectivele provocatoare;
  • Identifica constrangerile care se opun performantelor organizatiei;
  • Stimuleaza mandria specialistilor, pentru ca fac parte din organizatie;
  • Identifica activitatile/procesele care contribuie la obtinerea rezultatului dorit;
  • Identifica interfetele si interactiunile dintre procese;
  • Permite analiza riscurilor si stabileste modul de gestionare;
  • Defineste procesele necesare pentru obtinerea rezultatului dorit;
  • Identifica si permite masurarea elementelor de intrare si iesire ale procesului;
  • Identifica interfetele procesului cu functiile organizatiei;
  • Stabileste responsabilitati clare pentru managementul procesului;
  • Permite imbunatatirea continua a produselor, proceselor si sistemelor, acestea devenind un obiectiv pentru fiecare membru al organizatiei;
  • Asigura imbunatatirea continua a eficacitatii si eficientei tuturor proceselor;
  • Instituie un sistem de promovare a actiunilor de prevenire, control si urmarirea eficientei imbunatatirilor;
  • Permite identificarea si selectarea pe baza de criterii stiintifice a furnizorilor cheie;
  • Asigura stabilirea unui sistem de comunicare clar si deschis;
  • Contribuie la o mai buna cunostere si o intelegere clara a nevoilor clientilor;
  • Stabileste cadrul de diseminare a informatiilor si a planurilor de viitor.

Alte informatii in format PDF:

Acordarea, mentinerea, extinderea, restrangerea, suspendarea, modificarea si reinnoirea certificarii 
Politica si obiectivele in domeniul calitatii 
Reguli generale de certificare pentru certificarea Sistemelor de Management al Calitatii
 Regulament de utilizare a certificatului pentru Sistemul de Management al Calitatii

 Tratarea apelurilor, reclamatiilor, contestatiilor SMC

 Politica de tranzitie la SR EN ISO 9001:2015 respectiv SR EN ISO 14001:2015

 Informare clienti despre pregătirea si realizarea tranziţiei la standardul ISO 9001:2015